Augusztusban - a legnagyobb dömping idején - 9,1 millió turista választotta úticélnak Spanyolországot, ami 8,8 százalékkal több mint egy évvel korábban és egyben történelmi csúcsot is jelent.
A külföldi turisták sokat is költöttek: az első félévben a tavalyi azonos időszakhoz képest 7,8 százalékkal többet, 26,35 milliárd eurót hagytak Spanyolországban.
Már a tavalyi év is kitűnő volt idegenforgalmi szempontból, akkor 60,6 millió turista látogatott el a dél-európai államba.
Franciaország és az Egyesült Államok után Spanyolország a harmadik leggyakrabban választott úticél a turisták körében.
Idén is Nagy-Britanniából, Franciaországból és Németországból érkezett a legtöbb látogató. A turisták leginkább a strandjaikról híres Katalóniát, a Baleár- és a Kanári-szigeteket, valamint Andalúziát célozták meg.
A brit turisták száma január-augusztusban 5,6 százalékkal 10,6 millióra, a franciáké 10,4 százalékkal 7,6 millióra, míg a németeké 7,5 százalékkal 7,1 millióra emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Csökkent viszont az Oroszországból érkezők száma, 5 százalékkal 1,06 millióra és az Egyesült Államokéból 0,5 százalékkal 880 ezerre.
Spanyolország, ahol a munkanélküliségi ráta 25 százalék körül mozog, erősen függ a turizmustól. Két évvel ezelőtt, 2012-ben a hazai össztermék 10,9 százaléka származott az idegenforgalomból, és az állások 11,9 százaléka kötődött ehhez az iparághoz.