A gazdasági válság autóipari kihatásának ellensúlyozására a német kormány még a múlt évben bejelentette, hogy aki megválik tízéves, vagy ennél régebbi gépkocsijától 2500 euró roncspénzt kap az államtól. Az intézkedés nyomán ismét pezsgés kezdődött az autópiacon: februárra ismét felszökött a kereskedelmi mutató és így a Német Autógyártók Szövetsége most megelégedéssel hozta nyilvánosságra, hogy az év első felében 40 százalékkal több új autóra kértek forgalmi engedélyt, mint 2008 ugyanezen időszakában.
A nyilatkozat szerint decemberig legalább 3,5 millió új gépkocsi eladásával számolnak. Ez rekordnak számít, és eléri az ország újraegyesítését követően elért szintet, amikor a keletnémetek tömegesen váltak meg használt Wartburgjaiktól, Trabantjaiktól és Zsigulijaiktól, és vásároltak nyugati gyártmányú autót.
Most, a roncspénz ösztönzésére főleg a kis fogyasztású kocsik a keresettek, a sportkocsik, luxusautók alig fogynak.
Az elmúlt félévben a német gyártók közül a Volkswagennek 31, az Opelnek pedig közel 30 százalékkal sikerült növelnie eladott autóinak a számát. Jóval nagyobb fellendülés mutatkozik ugyanakkor a külföldi márkák vásárlása terén: a Fiat egyenesen megduplázta németországi forgalmát, míg a Peugeot, a Renault és a Toyota egységes 40 százalékkal több személyautót adott el január elseje és június vége között, mint a tavalyi év első felében.
Ennek ellenére az autóiparból a gazdasági válság kirobbanása óta 17800 dolgozót bocsátottak el. A gyártók a leépítést azzal indokolták: a nehéz időszakban így próbálták biztosítani a vállalatok nyereséges működését. A szektorban Németországban jelenleg kereken 730 ezer alkalmazott dolgozik.