Nem hivatalos információk szerint a Boeing 777-es vitorlázva érkezett a Heathrow térségébe, és hajtóművei mellett a fedélzeti repülésirányító elektronikája sem működött, ezért kellett kényszerleszállást végrehajtania.
"A földet érés előtt 3-4 másodperccel kinéztem az ablakon és tudtam, hogy nagy baj van. Egy repülő leszálláskor általában 20-30 fokos szögben közelíti meg a kifutót, mi inkább 45 fokos szögben repültünk, elképesztő sebességgel. Tudtam, hogy valami katasztrofális történik majd, mozdulni sem bírtam" - emlékezett vissza az egyik utas, Mark Rozycki.
A repülő nem érte el a leszállópályát, több száz métert csúszott a füvön és súlyosan megrongálódott. "Két hatalmas kerék leszakadt, a megrongálódott futómű darabjai a baloldali szárnyat találták el. Mindenfelé sérült alkatrészek hevertek" - tette hozzá a 44 éves férfi.
"Kinyíltak az oxigénmaszkok, de nem sok hasznuk volt, mert a pilóta felhívására mindenki minél hamarabb el akarta hagyni a gépet. Rengeteg sápadt arcot láttam, mindenki sokkolt és döbbent volt. Teljes volt a csend" - mondta Mark Rozycki.
"Amikor földet értünk az összes fény kialudt és megjelentek az oxigénmaszkok. Hatalmas volt a füst az utastérben, mindenki pánikolt. A két utaskísérő nyugodt maradt" - nyilatkozta egy másik utas, a 22 éves Howard Zhong.
"Csak amikor kijutottam a gépből és arrébb mentem, akkor láttam meg, hogy a teljes futómű hiányzik. Kívülről látszott igazán, mennyire hajszálon múlott minden" - mondta egy másik szemtanú, Jerome Ensink.
Szakértők arról számoltak be, hogy sem a géptípussal, sem a hajtóműtípussal nem fordult még elő baleset meghibásodás miatt, Heathrow-n pedig 1972 óta nem volt súlyosabb légi incidens.
A világ legforgalmasabb repülőterén és más brit reptereken csütörtökön 220 járatot töröltek a történtek miatt.
Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár