eur:
393.29
usd:
367.55
bux:
65939.26
2024. április 23. kedd Béla

Súlyos bírság a Black Friday miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 20 millió forint bírságot szabott ki az Extreme Digital Zrt.-re, mert az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a 2015-ös Black Friday kampányában - közölte a GVH.

A közlemény szerint az Extreme Digital 2015. november 20-ára (Black Friday) hirdetett kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70 százalék kedvezménnyel!" szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A különböző felületeken megjelent reklámok értékelésekor a GVH figyelt a kampány célzott jellegére, a tárgyára, valamint időszakára, mivel ezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése.

Megállapították, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékekre volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek. Emellett a kínált termékek mindössze kevesebb, mint egy százaléka volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70 százalékos kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10 százaléka "akár féláron".

A hivatal gyakorlatában az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, mert nem éri el a termékkínálat 10 százalékát.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére, eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma - és így bevétele is - jelentősen nőtt.

A hivatal enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója a GVH döntését kommentálva közölte: ahogy 2015-ben, úgy a pénteki Black Friday-en is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akciók. Két évvel ezelőtt mintegy ötvenezren vásároltak a Black Friday-en, csaknem 30 százalékkal többen, mint az előző évben, és idén is jelentős vásárlói létszámnövekedéssel számolnak. A cég tapasztalatai szerint a fogyasztók pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig óriási kedvezményeket érhetnek el - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Jelentési nagyüzem a tőzsdéken, a Teslára szegeződnek a szemek

Jelentési nagyüzem a tőzsdéken, a Teslára szegeződnek a szemek

Hangulatjavulással indult a hét a tőzsdéken, tegnap világszerte felpattantak a tőzsdék a korábbi hetekben tapasztalt esés után. A momentum a mai nap is úgy tűnik, hogy kitart, hiszen Ázsiában is nagyrészt emelkedtek a vezető részvényindex és Európában is határozott emelkedést lehet látni, valamint az USA-ban is folytatódik az erősödés. Közben felpörögtek az események mind makrogazdasági, mind gyorsjelentési fronton: itthon az MNB kamatdöntést tartott, és a nap folyamán sorban érkeztek a BMI adatok Európából és az Egyesült Államokból; közben a befektetők a vállalati gyorsjelentésekre figyelnek, a Spotify árfolyama például nagyot ugrott a vártnál jobb eredmények után, de a zárás után érkezik majd a Tesla is, amelyről még a jelentést megelőzően technikai elemzést készítettünk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×