eur:
393.36
usd:
368.1
bux:
66117.02
2024. április 24. szerda György

Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság

Németország után Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság (EB) egyebek között a minimálbér vagy a kiküldetési szabályok nemzetközi közúti szállításra történő kiterjesztése miatt, mert azok aránytalan adminisztratív terheket rónak a fuvarozó cégekre - mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője az M1 aktuális csatornán pénteken.

Árvay Tivadar tájékoztatása szerint a Franciaország elleni kötelezettségszegési eljárás első lépcsőjeként a bizottság felszólító levelet küldött az illetékes hatóságoknak az úgynevezett Macron-törvénnyel kapcsolatban megfogalmazott aggályok eloszlatására. A német hatóságoknak pedig kiegészítő felszólító levelet küldtek, mindkét ország protekcionista intézkedései ellentétesek az áruk és szolgáltatások szabad áralmásának elvével - mondta.

Kiemelte: a fuvarozók azt szorgalmazzák, hogy az ügy az Európai Bíróság elé kerüljön, és érdemi, az európai jogba illeszthető döntés szülessen.

Az unió szellemiségével ellentétes intézkedéseket "jó eséllyel" megakadályozzák az uniós intézmények - vélekedett a szóvivő.

A héten Brüsszelben demonstrált 11 uniós tagállam fuvarozói érdekképviselete, köztük az MKFE - emlékeztetett. Ezt megelőzően május végén közös tiltakozó levelet juttattak el országaik francia nagykövetségeinek, és bizottsági képviseleteinek, amelyben a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen tiltakoztak, mert az intézkedések erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását. A levélben kérték a Németország ellen korábban indult kötelezettségszegési eljárás felgyorsítását is - tette hozzá. Az érintett 11 tagállam közlekedési minisztere is jelezte már a problémát az EB-nek.

A kiküldetési irányelv ágazati alkalmazása életszerűtlen, mivel a fuvarozó nem kiküldetésben dolgozik az adott országban, hanem az áruszállítási tevékenységének elengedhetetlen része különböző országok érintése - húzta alá.

Kitért arra is, hogy a magyar gépkocsivezetők bére nincs elszakadva a nyugat-európai kollégáik bérétől, átlagosan félmillió forintos havi bért vihetnek haza. A cégekre és a gépjárművekre pedig egységes európai szabályozás érvényes.

A fuvarozói alágazat Magyarországon a GDP 6 százalékát adja, ami lehetne 10 százalék is - mondta. A magyar fuvarozók a 2004-es uniós csatlakozás óta megháromszorozták a piacaikat.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor a Szakma Sztár fesztiválon: "ha csinálsz valamit, csináld világszínvonalon, ez rám is vonatkozik"

Nehéz ugyan szerinte kisilabizálni, hogy mit hoz a jövőt, de a kormány segít abban az MKIK-val összefogásban, hogy megfelelő, korszerű, időt álló képzésben részesülhessenek a fiatalok egy veszélyes világban is - mondta a miniszterelnök egy fiatalok szakmaválasztását segítő fesztivál szónokaként.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ezért borult meg tartósan a magyar költségvetés

Ezért borult meg tartósan a magyar költségvetés

A hazai költségvetési egyensúly megbomlásában szerepet játszik a gazdaság általános adóterhelésének utóbbi években történt csökkenése, amit nem követett a kiadások korrekciója - írja az Európai Bizottság egy elemzésében. Az anyag arra is felhívja a figyelmet, hogy az adócsökkentés egy része tulajdonképpen abból fakad, hogy az erősen adóztatott lakossági fogyasztás részaránya visszaszorult a GDP-ben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×