eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

"Nem tudom megkövezni ezért az autógyártókat" - Szakértő a mérésekről

Sajtóhírek szerint a Volkswagen után most a BMW-ről derült ki, hogy csalt a mérésekkel, amelyek a károsanyag-kibocsátást ellenőrzik. Széchenyi Gábor autós szakújságíró, Az Autó című szaklap főszerkesztője szerint nehéz az ilyen előírásoknak megfelelni, és természetes, hogy az autógyártók próbálják teljesíteni az elvárt mérési előírásokat.

A világ különböző tájain különböző szabványok érvényesek, külön kell kezelnünk Európát és az Egyesült Államokat - mutatott rá Széchenyi Gábor.

"Nagyjából az a közös ezekben a mérésekben, hogy jelentős részük próbapadokon készül. Az amerikaiak ugyan igyekeznek kicsit eltávolodni ettől és valóság-központúbbá tenni a méréseiket és több náluk a közúti vizsgálat, de az európai mérési ciklus manapság még teljesen szimulált. Ez azt jelenti, hogy próbapadra teszik az autót, terhelik egy meghatározott programmal, és ebből alakul ki egy mérési eredmény" - magyarázta az autós szakújságíró.

Hozzátette: az autógyártók évek óta ismerik ezt a fajta mérési ciklust.

"Mérnökként nem nagyon tudom őket megkövezni azért, hogy igyekeznek a motorjaikat ennek a mérésnek megfelelően optimalizálni, hiszen ennek alapján minősítik őket. Hogy ez mennyire tisztességes vagy sem, az egy másik kérdés, de nem vagyok azon meglepve, hogy ha előírják ezt a feltételrendszert, akkor annak igyekszik mindenki megfelelni" - mondta a főszerkesztő.

A legfrissebb hírek szerint a Volkswagen mellett a BMW-t is vizsgálta az amerikai környezetvédelmi hatóság, és 11- szeres eltérést mértek a teszteredmények és a valós nitrogén-dioxid kibocsátás között.

"Annyi változós egyenlet egy motor terhelése, annyi féle üzemállapot van és annyi féle autó egy típuson belül is, hogy én ennél nagyobb eltéréseket is el tudok képzelni" - fogalmazott ezzel kapcsolatban Széchenyi Gábor.

Mint mondta, nem merné ugyanakkor kijelenteni, hogy az autógyártók többsége él ilyenfajta trükközéssel.

"Nem erkölcsi és nem jogi, hanem szigorúan műszaki szempontokból nézve teljesen természetes, hogy ha előírnak nekem egy bizonyos mérés szerinti határértékeket, és én tudom, hogy azokat nagyon nehéz teljesítenem, mert anyagi, fejlesztésköltségbeli, gyártástechnológiai és árkorlátaim vannak, akkor megpróbálom szigorúan a vizsgakövetelményeket teljesíteni. Úgy gondolom, hogy ez teljesen logikus és akár általános érvényű fejlesztési döntés is, hogy ha valamit megkövetelnek egy mérési sorban, akkor azt próbálom teljesíteni és úgy, ahogyan megkövetelik" - mondta az autós szakújságíró.

Hanganyag: Szabó Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Hat héten át zajlik a világ leghosszabb választása: most dőlhet el másfél milliárd ember jövője

Hat héten át zajlik a világ leghosszabb választása: most dőlhet el másfél milliárd ember jövője

Indiában pénteken kezdődött meg a világ legnagyobb általános választása, amelyen közel 1 milliárd választásra jogosult adhatja le a szavazatát. A rendkívüli méretek miatt ezt a szokásosnál sokkal hosszabb időkeretben bonyolítják le, összesen hat héten keresztül zajlik a voksolás, eredményekre csak júniusban lehet majd számítani. A döntés nem könnyű, ugyanis számos olyan tényező van, amely befolyásolhatja a választók döntését. Elemzésünkben összeszedjük, hogy mi motiválhatja most az indiai szavazókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×