A 2013. november és 2014. február közötti időszakban lezajlott kérdőíves kutatásból kiderül, hogy míg a válaszadók 42 százaléka, azaz 126 cég esetében a kiválasztás kevesebb, mint 30 napig tart, addig 53 százalék, vagyis 159 HR-szakember nyilatkozott úgy, hogy egy - két hónapra szükség van a megfelelő új munkatárs felvételéhez. Ennél hosszabbra is nyúlhat a folyamat, 6 százalék, azaz 18 cég két-három hónap alatt választ új dolgozót.
A kutatásból nem derül ki, hogy az akár 90 napra is elnyúló felvételiztetésre azért van-e szükség, mert ilyenkor közép- és felsővezetői állásra keresnek a cégek szakembert, vagy hiányszakmáról, esetleg ritka, speciális munkakörről van szó, mindenesetre az eredmény meglepő, tudva, hogy sokszor egy-egy meghirdetett állásra akár több száz önéletrajz is érkezik.
A megfelelő munkatárs kiválasztásánál már a közösségi médiából nyerhető információnak is van szerepe. A jelentkezők internetezési szokásaiból modellezhető az alkalmazkodás képessége, a tanulási hajlam, a rugalmasság és az érzelmi intelligencia. A felvételiző közösségi médiai aktivitása, internetes érdeklődési köre, keresési szokásai (Magyarországon szigorúan csak a jelentkező beleegyezésével ellenőrizhető tartalmak) pontosabb képet adnak a HR-szakemberek számára. Ennek tudatában az álláskeresők újabb hatékony eszközt kapnak a kezükbe, ha tudatosan használják ezeket a csatornákat.