eur:
394.12
usd:
364.92
bux:
65384.6
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna

Íme Tarlós javaslatai a fővárosi közlekedés javítására

Tarlós István főpolgármester Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának írt nyílt levelében a javító intézkedések sürgős megtételét és a végrehajtásról való folyamatos tájékoztatást kérte.

Az elvárt intézkedések között szerepel, hogy a közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s "bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni". A főpolgármester szerint "jelentős hatást kell elérni" a jelzőlámpaprogramok következetes újratervezésével, mert - mint írta - nyilvánvaló, hogy korábban, 1994 előtt még jól működő rendszereket vertek szét.

Tarlós István jelezte azt is: felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot. Emellett szükségesnek tartja a Nagykörút közúti átbocsátóképességének növelését, főként az Árpád hídi forgalom korlátozásának idejére.

A kért intézkedések között szerepel, hogy folyamatosan felügyelni kell az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat. A nyílt levél arra is kitért: az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is, a munkát úgy kell ütemezni, hogy az Árpád híd forgalma zavartalan legyen.

A főpolgármester megjegyezte: felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése miatt milyen jelentős változások kellenek a fővárosi forgalomszervezés egészében.

A BKK vezérigazgatójának címzett levélben Tarlós István arról is írt, hogy hosszabb ideje jelzi már, hogy a társaság vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem ért egyet maradéktalanul. Mint írta, az autóforgalom csökkentése érdekében egyre nagyobb területre kiterjedő tiltásokat, csillapításokat vezettek be anélkül, hogy "a rég esedékes és 2010-ig elhanyagolt kapacitásnövelő intézkedések befejeződtek volna".

Álláspontja szerint a problémákat fokozta az autóbuszsávok számának gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, "nemritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva". A közúti forgalom visszaszorulását tovább növeli a jelzőlámpaprogramok "érthetetlen összehangolása", vagyis a "piroshullámok".

Tarlós István megjegyezte: a főváros közlekedési infrastruktúrája 20-30 éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva, ezért a BKK nem teheti meg ugyanazokat a lépéseket, mint ma azok a városok, ugyanis bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni.

Címlapról ajánljuk
Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte

Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte

Az Iszlám Állam mellett ukrán katonai hírszerzést sejti a 137 ember halálát követelő múlt pénteki terrortámadás mögött Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról is, hogy folyamatosan erősödik az együttműködés Irán, Oroszország és Kína között, és részletesen szólt arról is, hogy miért fontos az izraeli miniszterelnöknek, hogy háborúzzon a gázai övezetben, és kik támogatják ebben.

MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása

A korábban vártnál mérsékeltebb növekedés, alacsonyabb, de az év közben kissé emelkedő infláció vár a magyar gazdaságra az idén – derül ki a Magyar Nemzeti Bank inflációs jelentéséből, amely 2025-re vetíti előre a 3 százalékos inflációs cél elérését.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×