eur:
394.49
usd:
370.32
bux:
65237.58
2024. április 23. kedd Béla

Elégedettek a banki szolgáltatásokkal a netező magyarok

Az internetet használó magyarok többsége, 66 százaléka elégedett a Magyarországon működő bankok által nyújtott szolgáltatásokkal, közülük 3 százalék teljes mértékben - derül ki a bankmonitor.hu közvélemény-kutatásából.

A Trend International közreműködésével végzett online felmérés szerint saját bankjukkal még inkább elégedettek a válaszadók. Az ezer fő megkérdezésén alapuló, az internetet használó lakosságra reprezentatív közvélemény-kutatás során 19 százalék válaszolta azt, hogy teljesen elégedett, további 65 százalék pedig többnyire elégedett a szolgáltatásokkal.

Az elégedettséget mutatja, hogy a megkérdezettek 62 százaléka egyértelműen ajánlaná saját banki szolgáltatóját rokonainak, barátainak. A felmérés szerint a banki szolgáltatásokkal csupán a megkérdezettek 7 százaléka teljesen elégedetlen, 28 százalékuk többnyire elégedetlen. A saját bank esetében 3 százalék, illetve 13 százalék ez az érték.

Arra a kérdésre, hogy mitől korrekt egy bank, a legtöbben azt válaszolták: attól, hogy alacsony költségeket számol fel. A második helyen a biztonságot jelölték meg, illetve majdnem ennyire fontosnak tartották, hogy a pénzintézet minden költségre és kockázatra felhívja a figyelmet.

A legkevésbé fontos jellemzőként a rugalmasságot, illetve a termékek egyszerűségét jelölték meg a felsorolt 9 kritérium közül.

A válaszadók 60 százaléka annak ellenére sem tartja magasnak a felszámított szolgáltatási költségeket, hogy ezekkel az elmúlt időszakban igen sokat foglalkozott a média. Hat százalékuk kifejezetten olcsóként jellemezte a szolgáltatásokat, 20 százalék szerint inkább olcsó, 34 százalék szerint pedig többnyire elfogadható ezek ára.

Csupán 24 százalékuk mondta azt, hogy túlzott költségekkel találkozott, illetve 15 százalék tartja a szolgáltatást drágának. A többiek a "nem tudom" választ jelölték meg.

A kutatás második része azt vizsgálta, miként értékeli a lakosság a bankok gazdaságban betöltött szerepét.

A megkérdezettek többsége a pénzintézetekre a gazdasági élet szerves részeként tekint, vagyis közel 70 százalékuk úgy gondolja, hogy a bankok tevékenysége elengedhetetlen a modern gazdaság és társadalom működéséhez.

Hasonlóan vélekednek a hitelezés fontosságáról is; minden második válaszadó szerint a gazdasági növekedés elképzelhetetlen a hitelezés beindulása nélkül.

Arra is kíváncsiak voltak, hogy az átlagember miként ítéli meg az ország vezetése és a bankok közötti viszonyt. A válaszadók 62 százaléka azt a választ jelölte meg, hogy "egészségtelen, sokkal kiegyensúlyozottabb kapcsolatra lenne szükség". A megkérdezettek 37 százaléka gondolta úgy, hogy "vannak vitás kérdések, de a viták normál keretben folynak", illetve mindössze egy százalék foglalta el a "kiegyensúlyozott a kapcsolat" álláspontot.

A felmérés egyik legmeglepőbb eredménye, hogy a fizetési nehézségekkel bírók 63 százaléka is kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana szükségesnek - derül ki az augusztus 26. és 30. között készített, 1038 ember online megkérdezésén alapuló felmérésből.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
A kamatdöntés döntheti el a forint sorsát

A kamatdöntés döntheti el a forint sorsát

A nemzetközi piacokról a beszerzésimenedzser-index (bmi) jelentések mozgathatják meg a devizapiacokat, míg magyar szempontból a legfontosabb a Magyar Nemzeti Bank délutáni kamatdöntése lesz. Hétfőn végül a forint nagyjából a nyitó szint körül fejezte be a napot, de hétfőn egyelőre enyhe gyengüléssel indított. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×