A legtöbb károsult csak a pénzét akarja visszakapni, azt a 2.500 forintot, amelyet a ppo.hu-t üzemeltető társaság a bankokon keresztül levont.
Az ügy előzménye, hogy a ppo.hu korábban ingyenesen nyújtott szolgáltatásait díjfizetősre változtatta, és az ügyfelek szerint erről nem küldtek értesítést. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke azt mondta: felhívásukra mintegy 130-an jelentkeztek, de csak 30 ember van, aki vállalja a jogi hercehurcát, és végigvinné az ügyet.
Baranovszky György kifejtette: az ügyben beérkezett panaszok a legkülönbözőbb banki magatartásokat mutatják be; van, ahol visszakapták az érintettek az összeget a reklamáció után, van, ahol nem, és van olyan is, ahol az ügyfél kérésére elindított eljárásban 10 ezer forintos ügyintézési díjat számoltak fel. A fogyasztóvédelmi szervezet békéltető testületi eljárást indít, és közérdekű keresetet nyújt be a bíróságon.
Az OTP Bank közleményben hangsúlyozta: az ügyletben a pénzintézet kizárólag kártyaelfogadói szolgáltatást nyújtott, az ügyfél és a kereskedő közötti jogügyletnek nem részese. Az ügyfelek által vitatott tranzakciók szabályosak voltak.
Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak