Az Adidas döntését a bangladesi Nobel-díjas Muhammad Yunus és az ő mikrohitel programja inspirálta, amelynek segítségével a szegények saját üzletet indíthatnak. A szegények bankárjának is nevezett Yunus azt mondta a vállalatnak, amelyet gyakran a fejlődő országok munkaerőinek kizsákmányolásával vádolnak, hogy Bangladesben szociális üzletek kellenek, amelyek munkát teremtenek.
Az sportszergyártó már megegyezett abban, hogy nonprofit alapon fogja előállítani a cipőket a dél-ázsiai országban, bár a vállalat szóvivője hangsúlyozta: lehet, hogy a lábbeli ára valamivel több lesz, mint egy euró, és még az sem eldöntött, hogy rajta lesz-e a cipőkön az Adidas védjegyének számító három csík.
A német sportszergyártó cég eddig elsősorban arról volt híres, hogy sztárokat és világeseményeket szponzorált. David Beckhamnek például több mint évi 2,5 milliárd forintot fizet, hogy népszerűsítse a Predator futballcipőket, amelyek darabját 40 ezer forintért árulnak a boltokban. A pekingi olimpiára 15 milliárd forintot költött, a 2012-es londoni játékokra pedig 30 milliárdot ígért.
Bangladesben a ruházati iparban dolgozók a legrosszabbul fizetettek a világban, hiszen mindössze évi 250 ezer forintot visznek haza.
Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni