eur:
394.38
usd:
370.05
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma

A légitársaságok több, mint fele félrevezet

Honlapjuk megszüntetésére kényszeríthetik az európai légitársaságok felét, ha a cégek nem tesznek lépéseket a fogyasztók pontosabb tájékoztatására. Az EU Bizottság ugyanis úgy találta, hogy sok légitársaság megtéveszti az utasokat - például azzal, hogy olcsóbbnak állítja be a jegyeket, mint amennyibe azok valójában kerülnek az utazóknak.

Az EU fogyasztóvédelmi ügynöksége még szeptemberben folytatott vizsgálatot a légitársaságok honlapjairól, és az ebből készült jelentés még a szerdai publikálás előtt a Reuters hírügynökség birtokába jutott.

A repülőjegyek internetes eladása azért vált különösen fontos témává, mert a gombamódra elszaporodott fapados társaságok például így bonyolítják eladásak java részét. A versenybe a nagyobb cégek is beszálltak, és gyakran kínálnak kedvezményt azoknak, akik az interneten foglalnak, majd egy otthon kinyomtatott referenciaszámmal mennek ki a reptérre.

Nem a valódi árral csalogatnak a honlapok

A mostani uniós jelentés szerint a légitársaságok több, mint fele nem nyújt világos információt honlapján a jegyek teljes áráról, a szerződési és utazási feltételekről.

Az anyagból az is kiderül, hogy az EU kemény fellépésre szánta el magát: az érintett vállalatoknak négy hónapot adnak hogy módosítsák internetes kereskedelmi politikájukat. Ha ezt nem teszik meg, akkor legrosszabb esetben megszüntethetik a honlapjukat, az Európai Bizottság pedig közzéteszi a cég nevét.

A fapadosok és a nemzeti szállítók is érintettek

De mivel is vádolják a légitársaságokat? Októberben a spanyol fogyasztóvédelem 7 honlapon fedezett fel félrevezető információt. Ezek között volt a fapados piac egyik legsikeresebb és legagresszívebb játékosa, a Ryanair oldala, de a patinás nemzeti légitársaság, az Iberia website-ja is.

Automatikus pipa a többletköltséget jelentő biztosításra

A brüsszeli jelentés elfogadhatatlannak tartja, hogy a jegyek árát először mindig a reptéri illeték nélkül tüntetik fel, hogy a reklámokban emlegetett olcsó, vagy "ingyenes" jegyek éppen akkor nem hozzáférhetők, amikor az utas szeretné, hogy a többletköltséget jelentő utazási biztosításról, vagy az email levelezőlistára való feliratkozásról szóló mezők a honlapokon automatikusan ki vannak pipálva.

A vizsgálat szerint ráadásul a kereskedelmi feltételeket nem teszik hozzáférhetővé minden nyelven, vagy azon a nyelven, amit az utazó használt a jegy foglalásakor. A fogyasztók nem kapnak információkat arról a honlapokon, hogy milyen lehetőségeik vannak az út lemondására, vagy a jegyek átiratására.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

"Amíg nemzeti kormány lesz, Magyarország nem lép be az ukrajnai háborúba senkinek az oldalán" - jelentette ki a Fidesz EP-kampánynyitó rendezvényén pénteken Orbán Viktor pártelnök. "No migration, no gender, no war" - adta ki a hármas jelszót.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Hogyan és melyik AI-projektbe vágj bele? Erről lesz szó egy teljes napon át!

Hogyan és melyik AI-projektbe vágj bele? Erről lesz szó egy teljes napon át!

Milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken, és hogyan vágjunk bele az AI-projektekbe?  Egy teljes konferencianapon keresztül ezzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön április 23-án. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a nagyvállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. 7 szekció, több mint 40 előadó egy helyen!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×