eur:
393.2
usd:
367.42
bux:
65939.26
2024. április 23. kedd Béla

Több sebből vérzik a Jaguár

Az amerikai anyavállalat, a Ford azt fontolgatja, hogy eladja több sebből vérző luxusmárkáját, a Jaguárt. A britek most attól tartanak, hogy a vásárló elviheti a gyártást Angliából.

Az anyagi és műszaki gondok mellett a Jaguár talán legnagyobb baja az, hogy az egykor minőségi brit tervezést és sportos eleganciát sugárzó márka mára a kiöregedett cégvezetők autója lett.

Egy brit autóipari elemző szerint azok a nyugdíjhoz közeledő vezérigazgatók vesznek Jaguárt, akik egész életükben egy ilyen autóra vágytak. A fiatal menedzserek Audit, BMW-t vagy Mercedest vásárolnak - mondja a szakértő.

A versenytársak elhúztak

A Jaguárra 1988-ban vetett szemet a Ford és a General Motors, és közel egy éves versengés után 1,6 milliárd fontért a Ford vásárolta meg az akkor már igencsak elavult gyártókapacitással bíró brit márkát.

Azóta a Ford - a vételárat is beleszámítva - közel hatmilliárd dollárt fektetett be a Jaguárba, ám az eltelt tizenhét évből a brit márka csak hat évben tudott nyereséget termelni.

Érdekes módon senki nem kérdőjelezi meg a Jaguárok műszaki paramétereit és minőségét, bár az utóbbira a Ford előtti időkben sokan panaszkodtak.

A Jaguár fejlesztőmérnökei viszonylag jó munkát végeztek, ám időközben a versenytársak többet léptek előre. A Toyota - amely egykor szintén fontolgatta a Jaguár megvásárlását -, mára saját luxusautóival ér el sikereket az amerikai piacon, és a legnagyobb vetélytárs BMW eladásai is messze megelőzik a brit márkát.

A Land Rover is elkelhet

A hatalmas veszteséggel küzdő Fordnak az elemzők szerint otthoni gyáraival is van elég gondja, így az tűnik legvalószínűbbnek, hogy a viszonylag jó eladásokat produkáló Land Roverrel együtt eladják a Jaguárt is.

Közben a cég legújabb marketingkampányában tíz brit hírességnek adott féléves használatra egyet-egyet az új XK modellből, hátha így sikerül javítani a márka népszerűségén.

Szintén egy brit elemző szerint ez a húzás nagyjából akkora sikerrel kecsegtet, mintha a süllyedő Titanic fedélzetén átrendeznék a nyugágyakat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×