László János beszámolt arról, hogy jelenleg a HÉV-járatokat, a fogaskerekűt és a HÉV-et helyettesítő buszt lehet kerékszállításra használni. A HÉV-eken az erre kijelölt peronokra lehet meghatározott számú biciklit feltenni, egy vonaljegy áráért, s ugyanez vonatkozik a fogaskerekűre is.
A Magyar Kerékpárosklub javaslatára azonban hamarosan néhány busz- és villamosjáratot is kijelölnek e célra. Az előkészületek már megtörténtek, a Budapesti Közlekedési Központ készített vizsgálatokat arról, mely buszvonalak lehetnek érintettek. Az erre vonatkozó szabályzat is várhatóan hamarosan megszületik.
A klubelnök elmondta: javaslatuk az volt, hogy hegyi járatokon, valamint a kirándulóhelyekre induló járműveken tegyék lehetővé a bicikliszállítást. Ezeken a viszonylatokon lenne erre leginkább igény.
Emellett a megnövekedett érdeklődés miatt a fogason már folynak a műszaki előkészületek arra is, hogy bővítsék a szállítási kapacitást. Egyre többen ugyanis már nem csak hétvégenként szeretnének feljutni a hegyekre, hanem hétköznapokon, munkába járáshoz is használják a kerékpárt. A HÉV esetében továbbra is a hétvégi kirándulóforgalom a jellemző, ám itt is nagyobb az igény, mint amennyien felszállhatnak biciklivel a járművekre.
Hanganyag: Szabó Gergõ