A tárgyalások még folynak, ezért a hírt kiszivárogtató forrás nem akarta megnevezni magát. A szerződés előkészületeiről elsőként a The Wall Street Journal tudósított szerdai számában.
A lépés logikus következménye a YouTube újraszabott marketingpolitikájának, amely az eddigiekkel szemben - első lépcsőként - hirdetésekből akarja finanszírozni a közösségi portált.
Az Apple iTunes, az Amazon.com és a Cinemanow.com már kötött hasonló megállapodást a hollywoodiakkal: 24 órára 1,99 és 3,99 dollár közötti áron teszik lehetővé a felhasználóknak a mozifilmek letöltését.
Az új üzletág jól illik a YouTube-ot három éve felvásárló Google korábbi terveibe is. A Google Video szolgáltatás rövid klipek ingyenes letöltésén kívül fizetség ellenében bizonyos mozifilmeket és tévéműsorokat is kínált. A kaliforniai cég a közösségi videomegosztó bekebelezése után azonban kiszállt a kölcsönzős üzletből, és arra összpontosított, hogy minél inkább kiterjessze az ingyenes portál felhasználói körét.
A Google szerint a YouTube még mindig ráfizetéses, bár a beengedett hirdetéseknek köszönhetően már közel jár ahhoz, hogy jövedelmezővé váljon.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét