eur:
393.69
usd:
368.33
bux:
66145
2024. április 24. szerda György
Hamarosan eltűnhetnek a dízelautók Budapestről

Hamarosan eltűnhetnek a dízelautók Budapestről

A szmogriadó idején használható dízelüzemű gépjárművek körének korlátozásával most már érezhetően kevesebb autót lehet riasztás idején Budapest utcáin látni – vélekedett Az Autó című autós lap szaklap főszerkesztő-helyettese. Karner Miklós az InfoRádiónak kiemelte, hogy a nyugat-európai országokban is megfigyelhető tendencia, hogy egyre erősebben korlátozzák a járművek közlekedését szmogriadó esetén.

Az éveleji nagy szmogriadó után szerdán még szigorúbb intézkedéseket fogadott el a Fővárosi Közgyűlés – derült ki a Vezess.hu cikkéből

Az elfogadott határozat szerint 2018. október 1-je után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú – Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is. Így a korlátozottak aránya az üzembentartók mintegy harmadáról gyakorlatilag 40 százalékára emelkedik.

A döntés értelmében a korlátozás ráadásul 2019. október 1-jével riasztási fokozat elrendelése esetén a 10-es és a 11-es környezetvédelmi osztályú – Euro 4-es dízelüzemű – gépjárművekre is vonatkozik. Az elfogadott előterjesztés szerint az előbbi rendelkezések hatályba lépésekor a használt gépjárműveknek gyakorlatilag a fele, a 2015-ös adatok alapján 52 százaléka esik majd a riasztási fokozat forgalomkorlátozása alá.

Az Euro 3-as dízelek megközelítőleg 12-15 éves autók, az Euro 4-es besorolás pedig 10 év körüli kocsikat jelent – tájékoztatta az InfoRádiót Karner Miklós, Az Autó című autós szaklap főszerkesztő-helyettese. A döntéshozók arra jutottak, hogy – más európai országokhoz hasonlóan – diszkriminálják a gázolaj-meghajtású gépjárműveket.

A szakértő szerint időszerű volt, hogy meghozzák ezt a döntést, hiszen el akarták érni, hogy riasztási fokozatnál tényleg csökken a járművek száma a városban. Az 2019-ben hatályos rendelkezés a forgalomban lévő autók 50 százalékát érinti majd, így mindenképpen szemmel látható lesz a változás. Ráadásul Budapesten gyakoriak a 10 év körüli autók, ahogy a dízeljárművek is.

Amennyiben 45 százalék alá kerül Magyarországon a korlátozott kategóriába tartozó autók aránya, újabb szigorítás következhet, és szmogriadó idején az korszerűnek tekinthető Euro 5-ös és 6-os dízeljárművek sem közlekedhetnek majd – figyelmeztetett a szakértő. A gázolaj-meghajtású gépkocsik visszaszorítása európai tendencia, Németországban is megkülönböztetve kezelik a dízel és benzines autókat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×