eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Minden részlet a 3-as metró felújításáról

Minden részlet a 3-as metró felújításáról

November 6-án kezdődik a 3-as metró északi szakaszának teljes lezárása a felújítása miatt. Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója elmondta, csúcsidőben 59-60 csuklós busz az utasok 60 százalékát tudja majd elvinni.

A 3-as metró felújításának első szakasza november 6-án kezdődik az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti szakasszal, és várhatóan egy évig tart.

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója szerint szinte lehetetlenség a metrópótlás, olyan mennyiségű az utasáramlás, amit csak földalattival lehetne elszállítani, hiszen félmillió embert kell a felszínre terelni.

  • Csúcsidőben 59-60 csuklós pótlóbuszt fognak beállítani, ezek el tudják vinni a metró utasainak 60%-át, de „többet nem lehet”.
  • A buszok 45 másodpercenként járnak csúcsidőben, ám ennél sűrűbben nem lehet közlekedéstechnikai okok miatt.
  • A 12-es és 14-es villamosok sűrűbben és több kocsival fognak járni
  • További 20 buszt közlekedtetnek alternatív vonalakon, ráhordó járatokként.
  • A BKV a végállomásokon és más helyeken tartalékbuszokat is beállít, ha nagy lesz az utasáramlás, továbbiakat állítanak be.
  • A pótlóbuszok nem Újpest-Központig, hanem tovább, az újpesti Árpád Üzletházig fognak járni, és a Lehel téren fognak visszafordulni.
  • A pótláshoz használt buszok túlnyomó többsége új vagy majdnem új, 1-3 éves jármű lesz.

Bolla Tibor kiemelte, hogy az alagúti munkák nemcsak északon folynak majd, hanem a teljes vonalon, ezért

hétvégenként a metró teljes vonalán pótlóbuszok fognak közlekedni a következő három évben.

Ehhez 70-80 buszra, és 150-200 sofőrre van szükség, és mindkettő rendelkezésre áll – tette hozzá a vezérigazgató, elismerve, hogy

valóban van munkaerőhiány, de további sofőröket toboroznak.

A BKV állományában jelenleg 2100 buszsofőr van, de ez a szám jövő év elejére néhány százzal emelkedhet. Mint mondta, rövid távon átcsoportosításra, járatritkításra nincs szükség, ezt a helyzetet jövő nyáron tekintik át.

Dugók lesznek

– jelentette ki a vezérigazgató, aki szerint elengedhetetlen, hogy az autósok türelmet tanúsítsanak a Váci úton, amelynek 3-3 sávjából egyet-egyet lezárnak, a Lehel téren pedig lámpa fogja segíteni a buszok fordulását.

Aggodalommal figyel az ellenzék

Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője szerint a BKV-nak komoly kihívás lesz a 3-as metró pótlása.

„Csütörtökön már elszabadult a pokol. Egy rendkívüli üzemzavar miatt ki lehetett próbálni, milyen lesz az, amikor majd nem közlekedik a metró. Elfogadhatatlan, ha a hatodik pótlóbuszra sem fér fel az utas” - emlékeztetett a csütörtök reggeli esetre, amikor a Gyöngyösi útnál észlelt füst miatt lezárták a metrót egy szakaszon.

Az ellenzéki képviselő azt mondta, hogy nagy aggodalommal figyelik a november 6-át.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

A nagy nemzetközi sportesemények kapcsán általában a közvetlenül látható eredményeket értékeljük, vagyis a kimagasló sportteljesítményt, ugyanakkor sokan felhívják a figyelmet arra a hosszú évekig tartó munkára és a kitartásra is, amely egy-egy teljesítmény mögött áll – ez áll az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzésében, amely az olimpikonná válás árát vizsgálta.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×