Budapest és Vác között most 13,4 kilométer hosszan csak kétszer egy sávon lehet közlekedni. A mostani fejlesztés nyomán a teljes szakasz, 19,6 kilométer egy kétszer két sávos, burkolt leállósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá alakul át. Fótnál új fel- és lehajtó ágak épülnek ki - mondta Kiss Boglárka.
A hosszú, forgalomlassító táblás szakaszokkal kapcsolatban elmondta: "a tereléssel és forgalomkorlátozással érintett részeken mindenhol hamarosan el fog kezdődni az építkezés. Igyekeztünk minimálisra csökkenteni a forgalomtechnikai korlátozások változásainak számát.
A tapasztalatuk az, hogy az újonnan bevezetett forgalmi rendek első hónapjaiban van a legtöbb baleset".
Ezért alakítottak ki viszonylag hosszú szakaszon forgalomkorlátozást és terelést.
A munkálatok végétől, a tervek szerint 2019 őszétől tehermentesülnek az átmenő forgalom alól a 2-es számú főút települései, a közlekedés gyorsabbá és biztonságosabbá válik - mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.