eur:
393.76
usd:
367.93
bux:
66376.55
2024. április 24. szerda György
Feljelentést tesz a BKV, Tarlós István szerint szándékos tett volt

Feljelentést tesz a BKV, Tarlós István szerint szándékos tett volt

Ragaszkodik a BKV a kötbérhez a 3-as metró szerelvényeinek felújításával kapcsolatban. Tarlós István szerint a T-Systems német tulajdonosának kell magyarázatot adnia a történtekre.

A főpolgármester tegnapi sajtótájékoztatóján felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira.

Bár az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, mondta Tarlós István, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy a "német rendszergazda alamuszin lapít". Kijelentette: a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki.

Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi képviselője erre reagálva azt firtatta, hogy miért van még mindig a posztján Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató, "aki miatt 3500 ember személyes adatai szivárogtak ki, aki közbeszerzés nélkül vásárolt egy használhatatlan terméket a T-Systemstől, és aki miatt meghurcoltak egy jó szándékú 18 éves fiút, és aki hazudott a Kürt Kft. ellenőrzésével kapcsolatban is".

Tarlós István ezzel kapcsolatban kijelentette: nem áll szándékában felmenteni Dabóczi Kálmánt.

Feljelentés a fakocka miatt

Tarlós István és Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a társaság

hivatalból feljelentést tesz közérdekű üzem működésének megzavarása miatt

annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott szerdán.

Feljelentést tesz a BKV, Tarlós István szerint szándékos tett volt

A főpolgármester erről azt mondta, feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.

Nyolchetes csúszás van

A BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől - jelentette ki Tarlós István főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

A városvezető közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné.

Tarlós István azt mondta, a 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul, a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések. A korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet - tette hozzá.

A jövőben havi kettő helyett három felújított szerelvény érkezhet Oroszországból,

amivel ledolgozható a jelenlegi nyolchetes csúszás, és 2018-ban már csak felújított szerelvények közlekedhetnek a 3-as vonalon.

A 3-as metró felújítása

Négy közbeszerzési eljárás van folyamatban:

  • a vágányépítés, az alagúti munkák és a biztosítási munkák ügyében,
  • a déli szakasz: a Kőbánya-Kispest és a Népliget közötti szakasz,
  • a középső szakasz: a Nagyvárad tér - Lehel tér közti szakasz,
  • az északi vonalszakasz: a Dózsa György út - Újpest Központ közti szakasz.

"Ez négy műszakilag összefüggő, de jogilag különálló közbeszerzési eljárást jelent. 2017 május 11-én került sor valamennyi ajánlat bontására. A legkedvezőbb ajánlati árak a következők szerint haladták meg a rendelkezésre álló fedezetet:

  • a déli szakasz állomásai jó 46 százalékkal,
  • a középső szakasz 44 százalékkal,
  • az északi szakasz 23 százalékkal,
  • a metróalagút 15 százalékkal" - mondta Tarlós István.

Hozzátette: "elméletileg elképzelhető, hogy ez utóbbi kettő árai alátámaszthatók, ezért döntött úgy a BKV igazgatósága, hogy ezeknél vállalják a többletköltséget, de a másik két ajánlatot elutasították".

Augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket.

A metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai munkák már elkezdődtek.

Kiderült az is, hogy a főváros pénzügyi helyzete miatt a metrófelújítás tervezésekor választaniuk kellett a legmagasabb szintű akadálymentesítés vagy a felújítás elhalasztása között, ezért úgy döntöttek, hogy lesz akadálymentesítés, de az nem lesz teljes körű.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 24. 21:04
×
×
×
×