eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

800 milliós kötbért követel a BKV a 3-as metrót felújító orosz cégtől

Több mint 800 millió forint kötbérigényt jelentett be a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését - közölte a BKV.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója tárgyalásokat folytatott a Metrovagonmas vezetésével, és nyomatékosan felhívta a figyelmét a helyzet tarthatatlanságára, a műszaki állapotok elfogadhatatlanságára, és azonnali intézkedések megtételét kérte az orosz társaságtól.

Emellett közvetlenül is felhívták a Metrovagonmas anyavállalata vezérigazgatójának figyelmét a kialakult helyzet súlyosságára és a legsúlyosabb szankciókat helyezték kilátásba.

A BKV emellett bejelentette, hogy addig nem küld ki felújításra régi metrószerelvényt, amíg a műszaki állapotok nem javulnak radikálisan, mivel a meghibásodások mértéke már a menetrendszerű utasforgalom lebonyolítását is veszélyeztetheti.

Közölték továbbá, hogy minden szerződéses lehetőséget igénybe vesznek a helyzet javítása érdekében, késedelmi és hibás teljesítési kötbért is bejelentenek és a garanciális jogokat is érvényesítik. Ha a Metrovagonmasnak rövid időn belül nem sikerül jelentős javulást elérnie a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtétele sem zárható ki, amelyek minden következményét az orosz gyárra hárítják.

A vonatok napi rendszerességgel vesznek részt a hármas metróvonal forgalmában, azonban műszaki megbízhatóságuk a BKV számára elfogadhatatlanul alacsony. A meghibásodások döntő többségének besorolása "alacsony súlyosságú", amelyek szerelési, illetve beállítási pontatlanságokból adódnak. Ezek javítása 1-2 óra alatt elvégezhető, azonban a forgalom lebonyolítását, így utasainkat nagymértékben zavarja - közölte a BKV.

Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok elkerülhetetlenek a felújított szerelvények esetében is. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból.

A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×