eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

Felújíthatják a 3-as metrót!

Az elmúlt három év eredményeit értékelte sajtótájékoztatóján a főpolgármester. Tarlós István sikerként értékelte, hogy a sajtóban megjelent széthúzásról szóló hírekkel ellentétben, összefogás jellemezte a városvezetés munkáját.

A főváros egy 19 oldalas kiadványban foglalta össze a legfontosabb projekteket, amelyek ebben a ciklusban fejeződtek be vagy kezdődtek el. Tarlós István az új városüzemeltetési struktúra bevezetését, a metrószerződések "kiegyenesítését", a metróprojekt megmentését és várható befejezését, a felszíni, kötött pályás, városi tömegközlekedési fejlesztések elindítását sorolta a kiemelkedő teljesítmények között.

A füzetet 300 ezer budapesti háztartásba juttatják el december elején.

A főpolgármester kérdésre válaszolva szólt arról is, hogy még ebben a ciklusban elindulhat a 3-as metró felújítása. "Az új járművek beszerzése nem valós alternatíva, nincs rá fedezet a 2014-2020-as pénzügyi ciklusban, reálisabb és kezelhetőbb megoldás a felújítás"- fogalmazott Tarlós István. A pálya, az alagút és a kocsik felújítására még az idén nyílt közbeszerzési pályázatot fog kiírni a BKV.

A főpolgármester hozzátette: ha van lehetőség a pótmagánvádra a Bálna 2008-ban született garanciaszerződése ügyében, akkor élnek vele, mert "nem kis összegről van szó".

A fővárosi MSZP frakcióvezetője szerint a főpolgármester csak magyarázkodik, amikor a városvezetés elmúlt három éves teljesítményét értékeli. Horváth Csaba hét kérdést tett fel Tarlós Istvánnak. Ezek egyebek mellett Budapest közlekedését, a Budapesti Közlekedési Központ Futár projektjét, a villamos- és trolibuszbeszerzést, valamint a közbiztonságot érintették.

Az MSZP korábban több mint 200 oldalon 825 hibás döntést mutatott be, erre a városvezetés csak 19 oldalban tudott reagálni - fogalmazott Horváth Csaba. Szerinte Tarlós István és a Fidesz nem akarja és nem is tudja kijavítani ezeket a hibákat, ez a feladat az új, baloldali városvezetés feladata lesz.

Horváth Csaba arról is beszélt: botrányossá vált a közlekedésszervezés, állandóak a dugók a fővárosban, a 96 villamos és 93 trolibusz beszerzését nem sikerült lezárni, a Közbeszerzési Döntőbizottság milliós bírságokat szabott ki. Kisebb a tűzoltóság, kikapcsolják a térfigyelő kamerarendszert, leállították a díjhátralékosok támogatási rendszerét, így az már senkinek nem segít. Az ellenzéki politikus szólt a pártpolitikai alapon kinevezett színházigazgatókról is.

Horváth Csaba hangsúlyozta: a magyarázkodás kevés, tényszerűen rosszabb a helyzet most, mint három évvel ezelőtt.

Szaniszló Sándor fővárosi közgyűlési képviselő ezekhez hozzátette: több mint hatvan napja nem kapnak választ arra, hogy kik a felelősök a Cséry-telepen bekövetkezett környezetszennyezésért, nem tudni, hogy mekkora az anyagi kár, és kik üzérkedtek a szennyezett iszap lerakásával.

Hanganyag: Szabó Gergõ

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×