Van abban ráció, hogy a kormány fogyasztási típusú adókat vezet be, de az több megfontolást igényelne, hogy melyik termékekre vetnek ki adókat - mondta az InfoRádiónak a Telenor Magyarország vezérigazgatói stratégiai tanácsadója.
Drozdy Győző kiemelte: a távközlésnek mint iparágnak, nagymértékű multiplikátor hatása van, vagyis egy beinvesztált forint négy-öt forint GDP-növekedést eredményez. A távközlés gyorsan fejlődő iparág, jelentős fejlesztés alatt áll, ezért problémát jelent, ha a fejlődést egy adóval visszavetik - tette hozzá.
A stratégiai tanácsadó emlékeztetett arra, hogy az első távközlési adó kivetésekor megpróbálták a költségeket átalakítani, a fejlesztések nem a tervezett ütemben végezték és elbocsátásokat hajtottak végre. Az elmúlt hetekben bejelentett új távközlési adónál válaszút elé érkezett a cég, és azt mérlegelték, hogy megpróbálják-e ezt is a belső változásokkal kezelni, de végül arra jutottak, hogy mindez nem lenne jó az országnak, mert visszafogná a gazdasági növekedést - fejtette ki.
Drozdy Győző kiemelte: a Telenornál úgy gondolták, hogy amíg a két adó párhuzamosan fennáll, talán felelősebb magatartás, ha nem fogják vissza a beruházásokat, hanem megpróbálják megosztani a terhet az előfizetőkkel. A cég ezért érvényesíti az árakban az új adót.
A távközlési adóról május 18-án döntött a parlament. Ez hívásonként és megkezdett percenként két forint lesz. A július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatónak minden elküldött üzenet után is. Az új adót augusztustól szedik be a szolgáltatóktól.
Hanganyag: Hlavay Richárd