Jogszabályok határozzák meg a motorkerékpárok minimális műszaki tartalmát, eszerint üzembiztos fékberendezésnek, megfelelő futóműnek, gumiabroncsoknak és világítóberendezéseknek kell lenniük - közölte az InfoRádióval a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese. Lovas Károly Róbert kiemelte: a jármű négy évre kapja meg a műszaki érvényességet, utána kétévente kell felülvizsgálni az állapotát.
Az újrafutózott gumiabroncsra is jogszabályok vonatkoznak. Az előírások és szabványok szerinti újrafutózott abroncs megfelel a közlekedésben való részvételnek - fejtette ki. Az elnökhelyettes szólt arról is, hogy meg van szabva, milyen gumiabroncsot szabad újrafutózni, és hogyan kell ezt megtenni, mert így felelhet meg a műszaki követelményeknek.
A motorosoknak a bukósisak használata kötelező, ez a fejet és a nyakszirtet védi, de mivel ,ás veszélyeknek is ki vannak téve, ezért fontos, hogy gerinc-, vese- és sípcsontvédőt is hordjanak - hangsúlyozta.
Szélsőséges időjárási körülmények között vagy rosszabb útviszonyok mellett a kopott gumiabroncs vagy a nem megfelelő futómű fokozottan veszélyt jelent, esős időben elveszti a tapadást - emelte ki Lovas Károly Róbert
Hétfőn meghalt egy tatai rendőrmotoros, miután balesetet szenvedett az M1-es sztrádán. Az országos rendőrfőkapitány fegyelmi vizsgálatot rendelt el az ügyben, mert a gyanú szerint a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság felületesen végezte el a belügyminiszter által május 31-én elrendelt járműszemlét.
A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság több járművet nem vizsgált meg, ezek között volt az a motor, mellyel a 33 éves Telegdi Zsolt hétfőn az M1-es autópályán a hirtelen kitört viharban megcsúszott és életét vesztette. Az ORFK szóvivőjének közlése szerint az országos rendőrfőkapitány másnap elrendelte az összes motorkerékpár felülvizsgálatát.
A Független Rendőrszakszervezet szerint a járőr korábban írásban jelezte, hogy a gépjármű nincs jó műszaki állapotban és a gumik kopottak. A baleset napján rádión Budapestre küldték, majd amikor ismételten közölte, hogy a motoron a gumik kopottak, elöljárója Tatabányára rendelte, s közben érte a halálos baleset.
Hanganyag: Szabó Fruzsina