Több szempontból sem fogyasztóbarát az elvárás, hogy az utasok az első ajtón szálljanak fel a BKV buszaira Budapesten - jelentette ki Eitmann Norbert, a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke.
Egyrészt ilyenkor többet kell várni, sorban állni, mintha minden ajtón felszállhatnának, tehát a szolgáltatás ideje elhúzódik, az emberek elkésnek az iskolából, munkahelyükről. Ha még ráadásul ott kell megvenniük a jegyet, akkor sem várható el tőlük az, hogy kereken négyszáz forint legyen náluk. A vállalatnak kellene gondoskodnia arról, hogy a sofőrnél legyen visszajáró - mondta az elnök.
A BKV igénye akkor lenne életképes, ha mondjuk minden megállóban működne egy jegyautomata, amely vissza is tudna adni. Azonban a tömegközlekedést használók pontosan tudják, hogy nem ez a helyzet Nincs a legtöbb megállóban jegyautomata, vagy ha mégis, azok közül sem működik mindegyik - jelezte Eitmann Norbert..
Ha tehát nincs jegye az utasnak, akkor a sofőrnél kell azt megvásárolnia - a normálisnál drágábban. A 400 forintos árat a Fővárosi Közgyűlés határozta meg.
Ezt egyesületünk semmiképpen sem tartja elfogadhatónak és fogyasztóbarátnak. Ezért a Fővárosi Közgyűléstől és a BKV-tól is levélben kérelmezzük, hogy vonják vissza a február elsejei áremelést. A jegyárak az egyesület véleménye szerint nincsenek arányban a szolgáltatás színvonalával - közölte az elnök.
A Fővárosi Közgyűlés döntése az, hogy buszvezetőknél drágábban lehet jegyet venni, ezzel az is a cél, hogy az utasok előre megváltsák a jegyet és a bérletet - mondta az InfoRádiónak a BKV szolgáltatás-fejlesztési és tervezési osztályvezetője. Tarsoly András hozzátette: hétfőtől újabb buszvonalakon lehet ezentúl csak az első ajtón felszállni.
Hanganyag: Szabó Gergõ