A legnagyobb ellenzéki párt már korábban közölte, hogy a hétfői esemény lesz a kampánynyitó rendezvényük, attól kezdve intenzívebbé válik a Fidesz választási felkészülése. Ennek része, hogy a párt választmánya már pénteken döntött az országos és a megyei listákról.
15-e után új óriásplakátok jelennek majd meg az utcákon, indulnak a rádiós és televíziós hirdetések, intenzív telefonos kampányt folytat majd a párt, az aktivisták pedig állítólag újra felkeresik majd a Fidesz szimpatizánsait.
Bár a párt elnöke egyre több rendezvényen jelenik meg és mond beszédet, információk szerint a kampánystratégia az lesz, hogy Orbán Viktor csak a választások előtti héten szerepel majd aktívan a nyilvánosság előtt. Állítólag televíziós vitát sem vállal az első forduló előtt.
Komoly szerep Gyurcsánynak
Hasonlóan intenzív kampányt tervez a választásokig hátralévő szűk egy hónapban az MSZP is. A szocialista párt rádiós és televíziós reklámjai már most is hallhatók, láthatók, ezekkel egészen a választás előtti napig találkozhatnak a választók.
Az MSZP viszont nem március 15-ét, hanem 19-t tartja vízválasztónak - az a listaállítás határideje, és a párt szóvivője szerint azután lehet majd arra következtetni, hány párt kerülhet be a parlamentbe. Budai Bernadett azt mondta, a saját szavazóikon kívül minden olyan szociáldemokratát és demokratát meg akarnak szólítani, akik politikai értelemben "árván maradtak".
Új óriásplakátok kerülnek ki az utcákra a következő napokban. Ezeken nem a helyi jelölteket, hanem a miniszterelnök-jelöltet és a párt központi üzeneteit tüntetik majd fel. Az utolsó napokra még szórólapokat is nyomtatnak, immár a helyi jelöltek fotóival. Az MSZP kampányának középpontjában Mesterházy Attila kormányfőjelölt lesz, de - ahogy eddig is - a mozgósításban ugyancsak nagy szerepet szánnak Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnöknek.Négyezer fórum
A Jobbik nem változtat a stratégiáján a következő hetekben: a kampány gerincét ugyanúgy a lakossági fórumok képezik majd. Ebből mindösszesen négyezret tervezett a párt, úgy, hogy a legkisebb településekre is el akarnak jutni.
A párt sajtófőnöke elmondta, a rendelkezésre álló pénz tekintetében az utolsó helyen kullognak, így csak néhány száz óriásplakátot tudnak kihelyezni. Az elektronikus médiában sem tudnak hangsúlyosan megjelenni: csak néhány rádió és tévéreklámra futja majd - mondta az InfoRádiónak Novák Előd sajtófőnök.
A Jobbik új kampánytémaként akarja hangsúlyozni, hogy az MSZP bizonyos választókerületekben a Fidesz javára léphet majd vissza annak érdekében, hogy ne a Jobbik jelöltje győzzön. A Jobbik főként ezekben a körzetekben akar többet kampányolni.
Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár