Tájékoztatása szerint a belvárost és a Tiszaligetet összekötő híd mélyalapozását a folyó jobb partján már befejezték, a túloldalon azonban az árvíz miatt ezzel a munkával le kellett állni az építőknek. Ennél sokkal jobban áll azonban a híd szerkezete, amely különleges, ritkán alkalmazott műszaki megoldások sorát vonultatja föl.
Annak érdekében, hogy a híd a vállalt határidőre, azaz 2010. augusztus 31-re elkészüljön, a kivitelező Közgép Zrt. átszervezte a munkálatokat, és nem közúton kisebb darabokban, hanem 40-50 méteres egységekben, a Dunán és a Tiszán hajón szállítják a szerkezeti elemeket Szolnokra. Azokat a helyszínen emelik majd az addigra várhatóan elkészülő pillérekre - jelezte a Szalay Ferenc.
Szűcs József projektvezető elmondta: 390 tonnányi acélszerkezetet építettek be a főtartókba és azok alrendszereibe. A 12 méteres gyártási darabokat lefestik, majd a szomszédos kikötőben állítják össze. Az átlagosan 36 méter hosszú darabok áprilisban érkeznek Szolnokra.
A gyaloghíd elkészítése nettó 1,2 milliárd forintba kerül, a költségek 70 százalékát európai uniós támogatásból fedezi a város, a többit önerőből állja. A projekt részeként új dísztér épül a hídfő város felőli oldalán, megváltoztatva ezzel a belváros jelenlegi arculatát.
Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál