Két éve, 2004 nyarán Düsseldorfban technikai nehézségek miatt átmenetileg több Combino villamost ki kellett vonni a forgalomból, de mivel a gyártó cég, a Siemens azonnal közölte, hogy a hibákat saját költségére kijavítja és az okozott kárt is megtéríti, a város eltekintett jóvátételi követelések előterjesztésétől.
A Siemens természetesen még az öt régi villamos átmeneti üzemképessé tételére fordított összeget is magára vállalta, és így gyakorlatilag fennakadás nélkül lehetett biztosítani a Rajna-parti nagyváros közforgalmát.
A Siemens előbb megnézné a szerződést
Elvileg a budapesti hibák miatt is kaphat kártérítést a főváros. Bár az erre vonatkozó újságírói kérdésre kitérő választ adott keddi sajtótájékoztatóján Dirk Rösler, a német Siemens közlekedéstechnikai ágazatának projektvezetője.
A Népszabadságban közöltek alapján a BKV több, mint hárommilliárd forintos kárigénnyel élhet a hibás villamosok miatt.
Düsseldorfban egyébként a Combino legrövidebb, alig 20 méter hosszú változatát vezették be, de szakértői körökből származó értesülés szerint a döntésben szerepet játszott az is, hogy a hosszabb szerelvények esetében több hibalehetőség vetődik fel.
Négy éve tart
A Combinók budapesti története négy évvel ezelőtt, 2002-ben kezdődött, amikor a Fővárosi Közgyűlés úgy döntött, hogy negyvenmilliárd forintból lecseréli a Nagykörúton futó, kiszolgált Ganz-villamosokat.
A nemzetközi pályázaton a legdrágább ajánlatot adó Siemens-Kiepe-csoport ajánlata nyert, amely vállalta, hogy Budapestnek testre szabott, Combino típusú járműveket gyárt.
2007 nyarára a 40 Siemens-szerelvény felváltja a jelenlegi Ganz-villamosokat a 4-es, 6-os vonalán. A járművek egyenként 820 millió forintba kerültek. A villamosmegállók, a felsővezetékek és néhol a sínek cseréje pedig 3,5 milliárd forint volt.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét