A Margit híd felújítását nem azért halogatjuk, mert nincs rá pénz, hanem mert már a félpályás lezárás is nagyon komoly gondot jelentene - hangsúlyozta Vajda Pál, hozzátéve, hogy az Árpád hídon, ahova a Margit-híd forgalmának egy része terelődne, már most is meghaladja a 100 ezret a napi átkelések száma.
Ezért muszáj megvárni az M0-ás északi Duna-híd forgalomba helyezését, amely az Árpád hídról vesz le forgalmat - hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
Vajda Pál szerint Budapestnek annyira kellene az új híd, "mint egy falat kenyér". Sőt, nem is egy, hanem rögtön három, ugyanennyi új pesti körúttal együtt, hiszen csak így lehetne tehermentesíteni a belvárost. Ma ugyanis a 7 közúti Duna-hídból 5-ön csak a belvárost érintve lehet átkelni.
"Körutak dolgában a Hungária körút után megállt a tudomány. Meg kell épülni az M0-ásnak és az Ipartelepi feltáró útnak. Az M0-ás hídon kívül kell az Aquincumi híd, ami egy körútban folytatódva csatlakozna a Csepel központját érintő Budafok-Albertfalva hídhoz" - sorolta a főpolgármester-helyettes.
Át kell alakulnia a fővárosi önkormányzati rendszernek
Már a parlamenti választások előtt létrejött kormány-főváros megállapodásban rögzítették, hogy ki kell dolgozni a fővárosi önkormányzati rendszer átalakítását - emlékeztetett Vajda Pál.
A főpolgármester-helyettes szerint a megállapodás alapján erre a következő két évben kerülhet sor, majd 2010-ig, a következő önkormányzati választásokig törvénybe is kell foglalni az új rendszert.
Szélsőséges megoldáként már a szövetségi önkormányzati rendszer vagy az egy egységes helyhatóság gondolata is felvetődött - jegyezte meg Vajda Pál.
Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár